هنگام کار با سانتریفیوژ، ایمنی اولین نکته است، نیروی گریز از مرکز غیرقابل کنترل می تواند آسیب بزرگی ایجاد کند. بنابراین، توجه داشته باشید که آیا لوله سانتریفیوژ متعادل است، آیا سرعت چرخش بیش از حد تنظیم شده است، آیا روتور خورده است یا خیر، و غیره. . هنگامی که یک شکست رخ می دهد، باعث تاخیر در آزمایش می شود، که معامله بدی است.

(1) هنگامی که سانتریفیوژ در حالت پیش خنک است، درب آن باید بسته شود. پس از سانتریفیوژ، روتور باید به صورت وارونه روی نیمکت آزمایشگاه قرار داده شود و آب باقیمانده در حفره باید پاک شود، در این فرآیند درب سانتریفیوژ باز است.
(2) هنگامی که دستگاه از قبل خنک می شود، پوشش روتور را می توان روی سکوی سانتریفیوژ قرار داد یا روی نیمکت آزمایشگاه قرار داد، پوشش روتور را به آرامی و بدون سفت کردن روی روتور قرار ندهید، زیرا یک بار به اشتباه شروع به کار کرد. پوشش سر بیرون خواهد رفت و باعث تصادف می شود.
(3) پس از سفت شدن روتور، حتما روتور را با انگشتان خود لمس کنید و مطمئن شوید که بین روتور و روتور شکافی وجود ندارد. در صورت وجود، سانتریفیوژ را روشن نکنید تا زمانی که اطمینان حاصل شود که شکافی وجود ندارد.
(4) هنگامی که سانتریفیوژ کار می کند، کارکنان باید در اتاق بمانند، هنگامی که یک وضعیت اضطراری رخ می دهد، اپراتور نمی تواند برق را خاموش کند، اما دکمه STOP را فشار دهید. قبل از پیش سرد کردن، سوابق استفاده از سانتریفیوژ را پر کنید.
(5) از لوله های سانتریفیوژ تقلبی یا تحتانی استفاده نکنید و از لوله های سانتریفیوژ قدیمی، تغییر شکل یا ترک خورده استفاده نکنید.
(6) آخرین کسی که از سانتریفیوژ استفاده می کند باید قبل از حرکت در روزهای تعطیل و عصر تحت بازرسی های ایمنی معمول قرار گیرد.
(7) در صورت خرابی در حین استفاده یا آسیب دیدن قطعات، لطفاً به موقع با سازنده تماس بگیرید.