انتخاب یک سانتریفیوژ می تواند یک فرآیند پیچیده باشد. با مدل‌ها و تولیدکنندگان بسیار و ویژگی‌های متعدد، پیشرفت‌ها و نوآوری‌های مستمر موجود در بازار، جای تعجب نیست که این کار دلهره‌آوری باشد.

اول، احتمال زیادی وجود دارد که تعداد کاربران و فضای موجود در آزمایشگاه شما از آخرین خرید سانتریفیوژ شما تغییر کرده باشد. علاوه بر این، رویه‌های نوآورانه جدید در آزمایشگاه تغییراتی را در الزامات سانتریفیوژ الزامی کرده است. ویژگی‌های خاصی که برای این پروتکل‌های جدید طراحی شده‌اند، اکنون پلتفرم‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که مطابق با نیازهایشان باشد.
در مرحله بعد، نیازهای اولیه آزمایشگاه خود را ارزیابی کنید. سرعت، دما و حجم نمونه برای برنامه ها و پروتکل های اجرا شده در آزمایشگاه شما چقدر است؟ پس از تعیین این موارد، مرحله بعدی قالب نمونه است. آیا از لوله های میکروسانتریفیوژ/PCR، میکروپلیت ها، لوله های مخروطی یکبار مصرف، بطری ها یا لوله های جمع آوری پلی کربنات استفاده می شود؟ با توجه به این الزامات، باید انتخاب های روتور خود را در نظر بگیرید. روتورهای مختلفی برای لوله ها و ظروف نمونه مختلف در حجم های مختلف در دسترس هستند و برای ایمنی، راحتی و عملکرد مهندسی شده اند.
تعداد عملکردهایی که یک سانتریفیوژ دارد یا سرعت بالایی که ممکن است انجام دهد همیشه مهم ترین عوامل در تعیین بهترین مدل برای آزمایشگاه شما نیستند. گزینه ایده‌آل برای تحقیق و عملکرد سانتریفیوژ اغلب بر اساس بهترین گزینه برای نمونه شما و برای ایمنی کارکنان شما تعیین می‌شود. به عنوان مثال، محیط‌های پردازش زیستی و چند منظوره ممکن است به یک سانتریفیوژ با قابلیت‌های برنامه‌نویسی پیشرفته مانند حفاظت از رمز عبور نیاز داشته باشند. آزمایشگاه‌هایی که چندین کاربر در سطوح مختلف تجربه دارند، به یک سانتریفیوژ انعطاف‌پذیر با پیکربندی‌ها و فناوری‌ها برای اطمینان از ایمنی، مانند ویژگی‌های شناسایی خودکار روتور، نیاز دارند. همانطور که در ادامه مطلب می خوانید، نیازهای خاص آزمایشگاه خود را در نظر داشته باشید تا مشخص کنید کدام ویژگی های قیمت سانتریفیوژ پی ار پی بیشترین تاثیر را در موفقیت تحقیقاتی شما دارد.