در 16 دسامبر 1998 ، نمونه های شیر در یک مافوق سانتریفیوژ Beckman L2-65B با استفاده از یک روتور آلومینیومی بزرگ کار می کردند (روتور یک شیء فلزی بزرگ است که لوله های نمونه را نگه می دارد و به چرخش سانتریفیوژ متصل است). روتور قبلاً بارها برای این روش استفاده شده بود. تقریباً یک ساعت پس از کار ، روتور به دلیل فشار مکانیکی بیش از حد ناشی از نیروهای "G" با سرعت چرخش بالا خراب شد.

 انفجار بعدی سانتریفیوژ را کاملاً از بین برد . محافظ ایمنی در واحد شامل تمام قطعات فلزی نبود. درب فولادی کشویی با ضخامت نیم اینچ در بالای دستگاه کج شده و باعث خروج قطعاتی از جمله روتور فولادی می شود . قطعاتی علاوه بر ایجاد سوراخ در دیوارها و سقف ، یخچال فریزر و یخچال فوق سرد را نیز خراب کردند. خود واحد به طرفین رانده شد و به کابینت ها و قفسه هایی که بیش از صد ظرف مواد شیمیایی داشتند آسیب رساند . خوشبختانه درهای کشویی کابینت از افتادن ظروف روی زمین و شکستن آنها جلوگیری کرد. موج ضربه ای ناشی از تصادف هر چهار پنجره اتاق را خرد کرد. موج ضربه ای همچنین سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی را از بین برد و دیوار داخلی را تکان داد و قفسه های روی دیوار فرو ریخت . خوشبختانه اتاق در آن زمان اشغال نشده بود و هیچ آسیبی به پرسنل وارد نشد.
سرپرستان آزمایشگاه باید مراقب باشند که اپراتورهای این نوع تجهیزات در انتخاب ، مراقبت و استفاده از روتورها به درستی آموزش ببینند. در صورتی که اپراتور آموزش دیده و باتجربه ای برای آموزش اپراتورهای جدید در دسترس نباشد ، می توانید با نماینده خدمات واحد تماس بگیرید و یک برنامه جهت دهی ترتیب دهید. برای جزئیات بیشتر لیست سانتریفیوژ را بررسی کنید.