سانتریفیوژ های آزمایشگاهی بیت اساسی از سخت افزار مرکز تحقیقاتی هستند که توسط قدرت رانده شده است که این مورد را در انقلاب در اطراف محوری حل و فصل قرار می دهد و از قدرت مخالف هاب استفاده می کند. این سانتریفیوژها دارای افزایش کمی است. آزمایشگاه ها با فضای محدود می توانند این ابزار را ملزم کنند. روتاتورهای فشرده در هر دو تحقیق و همچنین آزمایشگاه های بالینی برای برخی از برنامه های کاربردی از جمله فیلتراسیون، رسوب گذاری و کروماتوگرافی بخش استفاده می شود.

سانتریفیوژ آزمایشگاهی به ویژه برای سانتریفیوژ خون در نظر گرفته شده است. میکروکناهوژها در حال چرخش در حدود 2 میلی لیتر یا کمتر از نمونه های مایع در محدوده سانتریفیوژ استفاده می شود. محورهای آزمایشگاهی یخچال یا سانتریفیوژها مزایای اضافی خنک کننده را به سپر از فساد تست ناشی از گرما ایجاد شده توسط فعالیت چرخش ارائه می دهند. آخرین موردی که اولتراسانتریفیوژ است، روتورهای مرکز تحقیقاتی با روتورها هستند که سرعت بالا را می گیرند. 
به طور معمول از 60000 دور در دقیقه و 200000 x G به 150،000 دور در دقیقه و 1،000،000 x G می رود. انواع مورد نیاز برای استفاده از نوع روتور، اندازه، محدودیت و سرعت را در نظر بگیرید، در حالی که شما در نظر دارید یک محور آزمایشگاهی را برای مرکز تحقیقات خود انتخاب کنید.
سانتریفیوژ های آزمایشگاهی یک کلاس گسترده ای از سانتریفیوژ ها هستند، آنها را می توان با توجه به احساس کوچک خود نشان داد. مشروط بر اکتشاف نیاز به بررسی طیف گسترده ای از دیدگاه ها دارد. بیشترین سرعت شدید موجود در RCFS می تواند از حد پایین به اندازه کافی از صد تا بیش از 50000 x G اجرا شود. حجم سیلندر می تواند از زیر یک میلی لیتر، به یک زن و شوهر از لیتر اجرا شود. انواع مختلفی از روتورها، به عنوان مثال، لبه های حل شده، حوضه نوسان، و جریان سازگار نیز به طور منظم سازگار است. قیمت سانتریفیوژ یخچال با سرعت بالا از فیدارنیک را بررسی کنید.