فیلتراسیون رسوب از محلول سوپرناتانت به عنوان یک تمرین معمول آزمایشگاهی در روزهای اولیه استفاده می شود. این عملیات ساده بود تا انجام شود، زیرا درگیر آن است که تنها راه حل را به آرامی بر روی یک میله شیشه ای کج شده بر روی کاغذ فیلتر پیچ خورده که در داخل یک قیف شیشه ای ثابت شده است، ریخته شود.

امروزه یک سانتریفیوژ تبدیل به یک کالای آزمایشگاهی به طور گسترده پذیرفته شده مانند یک صفحه داغ، PH متر یا دماسنج می شود. این جداسازی سریع رسوب از مایع سوپرناتانت را تامین می کند و قدرت جداسازی آن بر اساس اصل نیروی گریز از مرکز است. این راه حل در حرکت دایره ای با سرعت بالا چرخانده شده و نیروی گریز از مرکز منجر به جمع آوری ذرات معلق در پایین لوله سانتریفیوژ می شود. پس از یک زمان ثابت، سانتریفیوژ متوقف می شود و مایع سوپرناتانت جدا می شود. بزرگترین مزیت جداسازی سریع رسوب در بیش از یک لوله است.
سانتریفیوژ پی ار پی صرفه جویی در وقت قابل توجهی را ارائه می دهد، اما بی دقتی در استفاده می تواند باعث آسیب به سیستم و آسیب های شما و دیگران در آزمایشگاه شود.
همانطور که در هر آزمایش دیگر عملیات آزمایشگاه باید نگرانی اصلی شما باشد. کت آزمایشگاه خود را بپوشانید و علاوه بر این، عینک ایمنی را بپوشانید تا از چشمان محافظت کنید. استفاده از سپر صورتی توصیه می شود اگر شما از مواد خورنده، زیستی یا مواد رادیواکتیو استفاده می کنید. سپر صورت علاوه بر این، حفاظت در برابر اشیاء پرواز را فراهم می کند.
محدوده سانتریفیوژ پی ار پی تقریبا نیازهای هر آزمایشگاه مدرن را با 14 مدل خود را به 4 خانواده تقسیم می کند که شامل کم و با سرعت بالا، تهویه و یخچال، کوچک و بزرگ، مدل های پایه بالا و طبقه طبقه بندی شده توسط مجموعه ای باور نکردنی از لوازم جانبی است که انعطاف پذیری و انعطاف پذیری را پشتیبانی می کند تطبیق پذیری.
بهترین طراحی، کیفیت و انعطاف پذیری