تأثیر زمان سانتریفیوژ نمونه های خون هپارینه شده بر نتایج شیمی بالینی و ایمونولوژی به ندرت مورد مطالعه قرار گرفته است. دستورالعمل WHO مدت زمان 15 دقیقه سانتریفیوژ را بدون استناد به انتشارات علمی پیشنهاد کرد. زمان سانتریفوژ تأثیر قابل توجهی بر زمان برگشت دارد.

ما 74 پارامتر را در نمونه های 44 بیمار روی سیستم Roche Cobas 6000 مورد بررسی قرار دادیم تا ببینیم آیا تفاوت آماری معنی داری در نتایج آزمایش بین نمونه هایی که در 2180 گرم به مدت 15 دقیقه سانترفیوژ شده اند ، در 2180 گرم به مدت 10 دقیقه یا در 1870 گرم برای به ترتیب 7 دقیقه دو لوله با جداکننده های مختلف پلاسما برای هر حالت سانتریفوژ استفاده شد. مقایسه آماری توسط fit انجام شد.
لوله ها با جدا کننده های مختلف نتایج یکسانی را در همه پارامترها نشان دادند. به همین ترتیب ، همبستگی عالی بین لوله هایی که شرایط مختلف سانتریفوژ در آنها اعمال شد ، یافت شد. پنجاه درصد شیب ها بین 0.99 تا 1.01 قرار دارد. تنها 3.6 درصد از نتایج آزمونهای آماری خارج از سطح معنی داری 05/0> p قرار داشت که کمتر از 5 مورد انتظار بود. این نشان می دهد که دمای پایین نتیجه تغییرات تصادفی و تعداد زیادی از آزمون های آماری انجام شده است. علاوه بر این ، ما دریافتیم که داده های ما به اندازه کافی برای از دست دادن یک آزمون مغرضانه (خطای بتا) با احتمال 0.10 تا 0.05 در اکثر پارامترها کافی نیست.
زمان سانتریفیوژ 7 یا 10 دقیقه نتایج آزمایش یکسانی را در مقایسه با زمان 15 دقیقه ای که توسط WHO در شرایط مورد استفاده در مطالعه ما ارائه شده است ، ارائه می دهد.
دپارتمان مهندسی عمران از بنیاد ملی تحقیقات و دانشگاه برای خرید سانتریفیوژ ژئوتکنیکی در سال 2012 بودجه دریافت کرده است. سانتریفیوژ ژئوتکنیکی برای قرار دادن مدل های کوچک مقیاس مشکلات ژئوتکنیکی در شتاب زیاد استفاده می شود. از آنجا که رفتار تنش-کرنش خاک بسیار غیر خطی است ، شتابهای زیادی لازم است تا اطمینان حاصل شود که خاک موجود در مدل به طور واقعی کرنش می کند. سانتریفیوژ ژئوتکنیکی ما قادر است مدلهای با وزن تا یک تن تا 150 برابر گرانش زمین (150G) را شتاب دهد. سانتریفیوژ نسل چهارم سانتریفیوژهای ژئوتکنیکی است که توسط در فرانسه تولید شده است.
آزمایشگاه سانتریفیوژ در زیرزمین آزمایشگاه مهندسی عمران در محوطه اصلی دانشگاه واقع شده است. علاوه بر پیشرفته ترین امکانات تحقیقاتی ، آزمایشگاه مجهز به امکانات پروژکتور است تا گروه های بزرگ را در خود جای دهد. سانتریفیوژ مجهز به سیستم جمع آوری اطلاعات آلمان و سیستم است که در دانشگاه استرالیای غربی توسعه یافته است. همچنین شامل یک حالت جامد روی رایانه برای کنترل انواع مختلف ابزار دقیق و دوربین است.