نوک سانتریفیوژ شیشه ای را می توان با اکثر حلال ها استفاده کرد ، اما گران تر هستند. می توان آنها را مانند سایر ظروف شیشه ای آزمایشگاهی تمیز کرد و با اتوکلاو می توان آنها را استریل کرد. نکات پلاستیکی سانتریفیوژ ، به ویژه لوله های میکرو سانتریفیوژ ، هزینه کمتری دارند. هنگامی که از نوک سانتریفیوژ پلاستیکی استفاده می شود ، آب ترجیح داده می شود. تمیز کردن آنها سخت تر است و معمولاً به اندازه کافی ارزان هستند تا بتوان آنها را یکبار مصرف در نظر گرفت.

لوله میکرو سانتریفیوژ
لوله های میکرو سانتریفیوژ centrifuge یا لوله های میکروفیوژ ظروف پلاستیکی استوانه ای شکل کوچک با ته مخروطی شکل هستند که معمولاً دارای یک درپوش محکم و یکپارچه هستند. آنها در زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی برای ذخیره و سانتریفیوژ مقادیر کمی مایع استفاده می شوند. از آنجا که ارزان هستند و یکبار مصرف در نظر گرفته می شوند ، بسیاری از شیمی دانان و زیست شناسان از آنها به عنوان ویال نمونه مناسب به جای ویال های شیشه ای استفاده می کنند. این امر به ویژه زمانی مفید است که مقدار کمی مایع در لوله وجود داشته باشد یا مقدار کمی مایعات دیگر به آن اضافه شود ، زیرا می توان از میکرو سانتریفیوژ برای جمع آوری قطرات در انتهای لوله پس از لوله کشی یا مخلوط کردن استفاده کرد.
ساخته شده از پلی پروپیلن ، آنها را می توان در دمای بسیار پایین (-20 درجه سانتی گراد) یا با حلالهای آلی مانند کلروفرم استفاده کرد. آنها در اندازه های مختلف وجود دارند ، به طور کلی از 250 میکرولیتر تا 2.0 میلی لیتر. رایج ترین اندازه 1.5 میلی لیتر است. ضدعفونی امکان پذیر است (1 اتمسفر ، 120 درجه سانتی گراد ، 20 دقیقه) ، اما به دلیل هزینه کم و مشکل در تمیز کردن سطح پلاستیک ، معمولاً پس از هر بار استفاده دور ریخته می شوند.